قیمت تمام‌شده پراید بیش از ۳۰ میلیون تومان

مسئولین صنعت خودروسازی بر این باورند که واحد های تولیدی آن ها با این ثبات قیمت زیان ده است. سعید مدنی، مشاور مدیرعامل سایپا معتقد است تصمیم‌گیری در رابطه با قیمت‌ها می بایست به سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف‌کننده واگذار شود تا با تعیین قیمت مناسب، این واحد ها از حالت زیان ده خارج شوند.

او می‌گوید: سازمان حمایت قاعدتا باید مابه‌التفاوت نرخ ارز (که تأثیر آن روی خودروهای حتی با میزان بالای ساخت داخل هم دیده خواهد شد) را محاسبه و در قیمت‌های جدید اعمال کند.

طرح پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو-گنجی مگ

به گفته مدنی، خودرویی مثل پراید هزارو ۵۰۰ تا دو هزار دلار هزینه ارزی برای کشور دارد. اگر این رقم را در مابه‌التفاوت سه تا ۹ هزار تومان (بسته به استفاده از ارز نیمایی یا ارز بازار ثانویه) ضرب کنیم، پراید حداقل ۹ میلیون تومان بابت تعدیل نرخ ارز باید افزایش قیمت داده شود تا روند تولید این محصول کاهش نیابد.

او اضافه می‌کند: در حال حاضر پراید ۲۲ میلیون تومان در کارخانه قیمت دارد و باید بهای آن به بالای ۳۰ میلیون تومان برسد. زیرا به جز تغییر نرخ ارز، هزینه های ریالی تولیدکنندگان خودرو نیز به دلیل تغییر قیمت‌ها با افزایش مواجه شده است.

تغییر قیمت خودروهای خارجی بیش از خودروهای ساخت داخل

طرح پیشنهاد افزایش ۵۰ درصدی قیمت خودرو-گنجی مگ

مشاور مدیرعامل سایپا معتقد است خودروهای ساخت داخل باید ۵۰ درصد افزایش قیمت داشته باشند تا تولید آنها به‌صرفه شود. خودروهای خارجی هم که درصد ساخت داخل آنها کم است، به صورت CKD تولید می‌شوند و ۸۰ تا ۸۵ درصد قطعات آنها از خارج تأمین می‌شود، از نرخ ارز بیشتر تأثیر می‌گیرند. او معتقد است با رفتن به حاشیه بازار نرخ واقعی خودرو مشخص می‌‎شود.به گفته مدنی وقتی تقاضا و میزان ظرفیت تولید با هم برابر باشد، خودرو به قیمت واقعی به خواهد رسید اما اگر تقاضا از ظرفیت تولید خودرو کمتر باشد، خودروساز با مازاد ظرفیت مواجه می‌‎شود. بنابراین ناگزیر است یا قیمت خود را پایین آورد یا شرایط مناسب برای لیزینگی (اقساطی) در نظر بگیرد تا محصولش به برسد. او ادامه می‌دهد: اگر قیمت خودروی تولیدشده در کارخانه تفاوت معنی‌دار با بازار داشته باشد، سرمایه‌های سرگردان به سمت بازار خودرو جلب می‌شوند. برای مقابله با هجوم سرمایه‌های سرگردان و ایجاد تقاضای کاذب، باید خودروسازان محصول را به قیمت روز به مشتریان تحویل دهند، بنابراین اگر سوداگرانی در بازار قیمت‌ها را بالا ببرند، به‌دلیل اینکه محصول تحویلی به آنها با قیمت روز نرخ‌گذاری می‌شود، از ثبت‌نام برای خودرو صرف‌نظر خواهند کرد.


گاه اینترنتی لوازم خودرو قیمت ,خودرو ,افزایش ,تومان ,خودروهای ,بازار ,میلیون تومان ,ساخت داخل ,پیشنهاد افزایش ,قیمت خودرو ,خودرو گنجی ,مدیرعامل سایپا معتقد ,مشاور مدیرع منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

ایتا پلاس خرید اینترنتی خدماتی پیشگیری از بيماري هاي گوش و حلق وبيني سبزاندیشان atabelt عمومی