پارتیشن اداری

از عمر پارتیشن‌های اداری نزدیک به چهار دهه می‌گذرد. در طی این سال‌ها پارتیشن‌های اداری تغییرات زیادی را تجربه کرده‌اند. در سال‌های اولیه طراحی و تولید پارتیشن اداری، استفاده از آنها بر مبنای ایجاد فضاهای خصوصی و کوچک برای هر کارمند بود. این فضاهای خصوصی اگرچه مزایای بسیاری داشتند؛ اما مشکلاتی را نیز پدید آوردند. اما پارتیشن‌های اداری به همین شکل محدود نشدند؛ و امروزه انواع مختلفی از آنها با کاربردها و مزایا و معایب متنوع، طراحی و تولید می‌شود. در این نوشته وب‌سایت مکعب گروپ شما را با پارتیشن اداری متحرک و مزایای آن آشنا می‌کنیم.

 

منظور از پارتیشن اداری متحرک چیست؟

ایده پارتیشن‌های اداری متحرک از همان پاراوان‌های چوبی قدیمی می‌آید. شاید شما هم در خانه یا محل کار خود از این پاراوان‌ها استفاده کرده باشید. پاراوان‌ها بیشتر جنبه تزیینی داشتند؛ اما پارتیشن‌های اداری متحرک با هدف ایجاد فضاهای متعدد در مساحتی کوچک طراحی شده‌اند.
به زبان ساده پارتیشن اداری متحرک دارای قابلیت حرکت و تغییر مکان است. این قابلیت کمک می‌کند تا از آن بتوانید با اهداف مختلف بهره ببرید. البته متحرک بودن پارتیشن‌های اداری نقاط ضعفی نیز دارد. از جمله اینکه نمی‌توانید روی بعضی ویژگی مرتبط با پارتیشن اداری ثابت از جمله عایق صوتی بودن آنها حساب باز کنید.
پارتیشن متحرک معمولا به وسیله چرخ‌هایی قابلیت حرکت روی سطح را دارد. همچنین این پارتیشن‌ها به طور معمول ارتفاع زیادی ندارند. البته بعضی از آنها دارای ارتفاع کامل (تا سقف) هستند؛ اما طبیعتا در این شرایط قدرت مانور کمتری دارند. به عبارتی تنها می‌توانند در مسیرهای مشخص ریل‌گذاری شده حرکت کنند.

مزایای پارتیشن اداری متحرک چیست؟

شاید کمی ساده باشد. اما همان‌طور که از نام آن بر می‌آید؛ مزیت اصلی این نوع پارتیشن اداری، انعطاف‌پذیری و قابلیت حرکت و جمع و باز شدن آن است. امروزه بسیاری از شرکت‌ها، به‌خصوص شرکت‌های نوپا و استارتآپ‌ها، در فضاهای اشتراکی یا فضاهایی کوچک کار می‌کنند. در این فضاها بسیار مهم است که بتوان از یک محیط مشخص با اهداف مختلف بهره‌برداری کرد. به عنوان مثال در شرایطی کارمندان نیاز به محیطی آرام و خصوصی برای انجام کارهای فنی دارند؛ در حالی که در شرایط دیگر نیازمند برگزاری یک جلسه درون‌سازمانی در همان فضا هستند. در مثالی دیگر انجام بعضی کارها باید به صورت مشارکتی باشد؛ و ممکن است سر و صدای زیادی برای سایر کارمندان ایجاد کند. حل چنین تعتی تنها با در اختیار داشتن یک فضای بزرگ و یا با بهره بردن از پارتیشن اداری متحرک ممکن است. این سبک از پارتیشن‌بندی کمک می‌کند تا بتوانید از فضای موجود استفاده‌های متعددی داشته باشید.
یکی دیگر از ویژگی‌های شرکت‌های امروزی، حضور کارمندهای پاره‌وقت یا کوتاه‌مدت است. ایجاد شرایط مساعد برای این کارکنان گاهی بسیار مشکل می‌شود. از سویی آنها دائمی نیستند و پس از مدتی می‌روند. در این شرایط هزینه انجام شده برای ایجاد فضای اختصاصی مدنظر از بین می‌رود. در حالت دیگر هم کارمندان پاره‌وقت تنها در ساعات یا روزهای مشخصی از هفته در دفتر کار حضور دارند. برای این گروه نیز نمی‌توان جای ثابتی را در نظر گرفت؛ چراکه در زمان غیبت آن فضا غیر قابل استفاده می‌شود. در این شرایط است که پارتیشن اداری منعطف کمک می‌کند تا فضایی اشتراکی را برای کوتاه‌مدت ایجاد کنید.
در نهایت پارتیشن‌های اداری متحرک امکان ایجاد محیطی پویا و پر جنب‌وجوش را برای شما فراهم می‌کند. محیطی که با وجود رعایت نیازهای کارکنان مختلف، امکان کاربری‌های چندمنظوره را بنا بر نیاز شما ایجاد می‌نماید.


نرم افزار حقوق و دستمزد اداری ,پارتیشن ,متحرک ,ایجاد ,پارتیشن‌های ,شرایط ,اداری متحرک ,پارتیشن‌های اداری ,پارتیشن اداری ,قابلیت حرکت ,اهداف مختلف ,پارتیشن اداری متحر منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

دنیای طراحی گرافیک سینا ساعت مچی لمسی فانتزی کاسیو بچه گانه کودکانه نوجوان دخترانه پسرانه 2021 دانلود رایگان نرم افزار IRMMD گل سنگ موزیک سیتی my life پورتال و سایت تفریحی خبری ایرانیان فروشگاه اینجا همه چی هست